Technologiczna przyszłość brokerów – wywiad z Mateuszem Cieślikiem, Prezesem Capital Brokers

Dobór rozwiÄ…zania, na którym opierać siÄ™ bÄ™dzie codzienna praca zespoÅ‚u, wymaga dobrej analizy i nakreÅ›lenia planów na dalszy rozwój. Dostawcy systemów brokerskich powinni aktualizować narzÄ™dzie zarówno w oparciu o potrzeby wynikajÄ…ce ze zmian rynku, jak również indywidualnych potrzeb klienta. Brokerzy szukajÄ… rozwiÄ…zaÅ„, które zachwycÄ… ich szeroko rozwiniÄ™tym paskiem menu, personalizacjÄ… i zapewnieniem o współpracy przy rozwoju. Krakowska kancelaria brokerska Capital Brokers Insurance Group od czterech lat korzysta z usÅ‚ug VSoft SA. O tym jak rozwiÄ…zanie VSoft Insurance Broker wspiera pracÄ™ kancelarii rozmawiamy z Mateuszem CieÅ›likiem, Prezesem ZarzÄ…du Capital Brokers.

Ciągły rozwój technologiczny jest jednym z najważniejszych założeń niemal we wszystkich branżach i zawodach. Jak bardzo jest on potrzebny i w jakim stopniu wpływa na codzienną pracę brokera?

Mateusz CieÅ›lik, Prezes ZarzÄ…du Capital Brokers: RzeczywiÅ›cie rozwój technologiczny jest jednÄ… z najważniejszych rzeczy, niezależnie od branży. Można jednak zaobserwować, że nie zachodzi on w sposób jednorodny. W niektórych branżach widać wyraźne przeskoki technologiczne w stosunkowo krótkim czasie, a w innych bardzo powolny, stopniowy wzrost. Dobrym przykÅ‚adem obszaru, gdzie technologia rozwija siÄ™ wolniej, w porównaniu choćby nawet do sektora bankowego, sÄ… ubezpieczenia. Jako brokerzy ubezpieczeniowi zauważamy wiele potrzeb zwiÄ…zanych przede wszystkim z automatyzacjÄ… zapytaÅ„, wymianÄ… informacji, prowadzeniem negocjacji czy samego procesu zawarcia polisy. WykorzystujÄ…c narzÄ™dzie, pozwalajÄ…ce na automatyzacjÄ™ zapytaÅ„ i tworzenie skonsolidowanych porównaÅ„, oszczÄ™dzamy dużo czasu, co przekÅ‚ada siÄ™ na bardziej wnikliwÄ… analizÄ™ i wyciÄ…ganie odpowiednich wniosków czyli to, w czym powinien specjalizować siÄ™ broker ubezpieczeniowy. Niektórzy ubezpieczyciele dostrzegajÄ… te potrzeby i proponujÄ… coraz to nowsze rozwiÄ…zania, ale dzieje siÄ™ to stosunkowo wolno. Dlatego też warto skorzystać z oferty dostawców systemów dla danej branży. ZnajÄ…c potrzeby Capital Brokers rozpoczÄ™liÅ›my opracowywanie odpowiednich narzÄ™dzi wraz z VSoft SA.

Jak Capital Brokers wykorzystuje nowoczesne technologie do budowy przewagi konkurencyjnej?

Mateusz CieÅ›lik: W naszej firmie wykorzystujemy poÅ‚Ä…czenie dwóch narzÄ™dzi technologicznych – wszystkie urzÄ…dzenia wykorzystywane przez pracowników (głównie komputery i telefony) oparte na jednym intuicyjnym Å›rodowisku oraz VSoft Insurance Broker (VIB). Aplikacja VIB, dziÄ™ki swoim sÅ‚ownikom, szablonom i procesom pozwala nam znacznie skrócić czas tworzenia nowych zapytaÅ„ ofertowych, przy zachowaniu wszelkiej starannoÅ›ci i procesów zwiÄ…zanych z ustawÄ… o dystrybucji ubezpieczeÅ„ (IDD). Pozwala również na nadzorowanie i przejmowanie odpowiednich zadaÅ„, co zdecydowanie uÅ‚atwia delegowanie uprawnieÅ„. Efektem tego jest to, że nasza kancelaria posiada stosunkowo maÅ‚Ä… ilość pracowników do iloÅ›ci obsÅ‚ugiwanych umów ubezpieczenia, w porównaniu ze Å›redniÄ… rynkowÄ… (wg informacji z KNF).

Capital Brokers korzysta z aplikacji VSoft Insurance Broker od blisko 4 lat. Jakie zmiany procesowe zaszły w organizacji i jak aplikacja wpłynęła na realizacje działań brokerskich?

Mateusz CieÅ›lik: ZacznÄ™ od tego, że przez te 4 lata również sam program bardzo siÄ™ zmieniÅ‚ – doszÅ‚y nowe funkcjonalnoÅ›ci i rozwiÄ…zania. Wszystko to pozwoliÅ‚o nam na zwiÄ™kszenie wydajnoÅ›ci oraz lepsze usystematyzowanie pracy. Również sam podziaÅ‚ odpowiednich zadaÅ„ i procesów staÅ‚ siÄ™ bardziej przejrzysty dla wszystkich pracowników, a co za tym idzie, tak jak wczeÅ›niej wspominaÅ‚em, oszczÄ™dzamy sporo czasu.

Jakie funkcjonalności VIB są przez Was najbardziej doceniane?

Mateusz CieÅ›lik: Można powiedzieć, że używamy praktycznie wszystkich funkcji jakie sÄ… dostÄ™pne w aplikacji, a najbardziej doceniamy te, które nie wystÄ™powaÅ‚y we wczeÅ›niej używanych przez nas programach, tj.:

  • możliwość tworzenia slipów, gdzie definiujemy wszystkie elementy zapytania (przedmioty ubezpieczenia, klauzule, ryzyka itp.),
  • automatyczne rozsyÅ‚anie zapytaÅ„,
  • procesy sprzedażowe i posprzedażowe,
  • tworzenie porównaÅ„,
  • tworzenie raportu do KNF,
  • delegowanie zadaÅ„.

Jak na codzienną pracę wpłynęła funkcjonalność obsługi slipów brokerskich?

Mateusz CieÅ›lik: Przede wszystkim znacznie skróciÅ‚ siÄ™ czas tworzenia slipów, ze wzglÄ™du na wczeÅ›niej zdefiniowane sÅ‚owniki ryzyk i innych obiektów, które siÄ™ w zapytaniu zawierajÄ…. Dodatkowo zauważamy wiÄ™kszÄ… przejrzystość obsÅ‚ugi zapytaÅ„ – slipy można dowolnie segregować i filtrować wedÅ‚ug etapu na którym siÄ™ znajdujÄ…. To z kolei powoduje, że nie ma koniecznoÅ›ci odpytywania poszczególnych pracowników, żeby uzyskać informacjÄ™ jaki status dana sprawa obecnie posiada. ObsÅ‚uga zapytaÅ„ posiada również funkcjonalność w postaci archiwizowania korespondencji pod danym slipem. DziÄ™ki temu w przypadku kontroli KNF lub zmiany osoby obsÅ‚ugujÄ…cej, mamy dostÄ™p do peÅ‚nej korespondencji mailowej pod danÄ… sprawÄ….

Czy wykorzystanie aplikacji, w procesie tworzenia zapytań ofertowych, pozwala na wymierną oszczędność czasu?

Mateusz CieÅ›lik: Tak jak wielokrotnie podkreÅ›laÅ‚em – zauważamy znacznÄ… oszczÄ™dność czasu i mamy nadziejÄ™, że po wprowadzeniu kolejnych nowych funkcjonalnoÅ›ci, takich jak automatyczna wymiana informacji pomiÄ™dzy brokerem, a TU, ta oszczÄ™dność jeszcze siÄ™ zwiÄ™kszy.

Na co zwracać uwagę w rozmowach z dostawcami systemów brokerskich?

Mateusz CieÅ›lik: Przede wszystkim należy zwrócić uwagÄ™ na funkcjonalnoÅ›ci jakie oferuje dane oprogramowanie i czy jest one zgodne z naszymi wymaganiami. KolejnÄ… rzeczÄ… sÄ… możliwoÅ›ci rozwoju danego oprogramowania. Przed wyborem VIB-a dokonywaliÅ›my analizy konkurencyjnych programów. Wiele z nich oferowaÅ‚o podobne funkcjonalnoÅ›ci, ale już na etapie rozmów z dostawcami o wiÄ™kszym dopasowaniu oprogramowania do naszych potrzeb można byÅ‚o zauważyć pewne ograniczenia i brak możliwoÅ›ci wprowadzenia zmian. Niemniej istotny jest również serwis i szybkie usuwanie ewentualnych bÅ‚Ä™dów.

PodsumowujÄ…c, wybierajÄ…c odpowiednie narzÄ™dzie wspomagajÄ…ce pracÄ™ brokera, powinniÅ›my kierować siÄ™ nie tylko funkcjami jakie posiada, ale również możliwoÅ›ciami jakie zapewnia nam dostawca. Ważne jest, aby rozwiÄ…zanie byÅ‚o stale udoskonalane w oparciu o potrzeby branży i indywidualne potrzeby klienta. Dostawca jakim jest VSoft doskonale wpisuje siÄ™ w taki model współpracy.

W VSoft Å‚Ä…czy kreatywne podejÅ›cie z nowymi technologiami. Specjalizuje siÄ™ w komunikacji wizualnej i marketingu internetowym. Mistrzyni organizacji i planowania, zarówno w obszarze zawodowym jak i prywatnym. Pasjonatka employer brandingu (inicjaÅ‚y zobowiÄ…zujÄ…!) i projektowania przestrzeni.

Zobacz również

See also

Feedback od odbiorców rozwiązania może też być źródłem inspiracji do dalszego innowacyjnego rozwoju produktu, co może się przyczynić do zwiększenia ...